ČESKÁ TŘEBOVÁ, ÚSTÍ NAD ORLICÍ – S blížícím se listopadem začíná pneuservisy zaměstnávat výměna letních pneumatik za zimní. Ty musejí mít řidiči povinně ve své zimní výbavě od roku 2011. Co všechno taková výměna obnáší a kolik času jí musíte obětovat, je obsahem následující reportáže. Sami jsme potřebovali přezout, a tak jsme k testování použili redakční služební automobil a servis, jehož jsme pravidelnými zákazníky.
Vzhledem k tomu, že nemáme k dispozici 8 disků, ale pouze 4, přicházela pro nás v úvahu složitější varianta, tedy kompletní výměna pneumatik. Nepoužívané, v tomto případě zimní pneumatiky, zůstaly od jara uskladněné v servise. Samotné přezutí pak trvalo zhruba tři čtvrtě hodiny. Mechanik, kterého jsme při práci s kamerou sledovali, se přitom celou dobu nezastavil a předvedl nám přímo mistrovský koncert. Řečeno slovy Jiřího Šudomy, jde přitom pokaždé o stejný postup.
V našem případě se přezutá kola vrátila zpět k autu zhruba po půlhodině a následoval koncert v opačném pořadí než při jejich sundávání. Ještě připevnit poslední ozdobný kryt a hotovo. Před odjezdem jsme si také od provozovatele servisu nechali poradit, jak sundané pneumatiky nebo kola nejlépe skladovat. Povinnost používat od listopadu zimní výbavu na všech silnicích bez rozdílu stanovila řidičům novela silničního zákona v roce 2011. Řidiče neomlouvá ani to, že je zatím teplo.