ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Do fáze, která vyžaduje kompletní výluku pražské koleje, postoupila stavba koridoru v Ústí nad Orlicí. Z tohoto důvodu se veškerá osobní doprava stěhuje na zastávku Ústí nad Orlicí – město. Vlaky včetně rychlíků tu budou zastavovat celého půl roku. Výluka zahajuje 16. března.
Cestujícím přinese změnu ve formě nástupního a výstupního místa z vlaku. Na hlavním tahu mezitím proběhne narovnávání železničního oblouku, spojené s přeložkou trati. Jezdit se bude podle výlukových jízdních řádů. Ty České dráhy zveřejnily v polovině února a dostupné jsou také na stránkách města Ústí. Osobní vlaky na trati Ústí nad Orlicí – Letohrad podle něj nahradí autobusy, spěšné vlaky zastaví na zastávce Dolní Libchavy a cestující do Ústí odvezou autobusy. Souběžně s železnicí se pro průjezd uzavře a následně úplně zruší přístup přes přejezd do Kerhartic.
Auta budou moci využít průjezd stavbou přes Mendrik, pro pěší a cyklisty investor vybuduje provizorní cestu. Důvodem je zpoždění silniční estakády, která měla Kerhartickým zajistit nový přístup do obce. Město i investor se na nápor cestujících na zastávce připravují rozšířením parkovacích míst. V součtu jich má být okolo devadesáti. Ve spodní části nádražní budovy, ve formě zcela nového městského parkoviště, už jich v nákladu 150 tisíc korun prvních 35 vzniká. SŽDC vybuduje místa provizorně v horní části zastávky. Vlastní stavba koridoru se nyní podle stavbyvedoucího soustřeďuje na montáž a osazování ocelové konstrukce železniční estakády a na přípravu pro betonáž prvního pole estakády silniční. Sloužit by měla začít do 15. července. Železniční výluka, tedy i nástup do rychlíků na zastávce město, končí půlnocí 31. srpna.