PARDUBICE – V měsíci červenci pokořil oficiální turistický portál Pardubického kraje www.vychodnicechy.info historický milník, a to když zaznamenal přesně 55 801 návštěv (48 136 uživatelů), zároveň zobrazil 128 822 stránek s průběrnou dobou trvání návštěvy 1:50 minut.
Na tomto stavu má podíl mnoho rozvojových aktivit, které jsou na portálu průběžně realizovány, ať už Pardubickým krajem nebo Destinační společností Východní Čechy prostřednictvím dotací poskytnutých Regionálním operačním programem NUTS II Severovýchod. „Díky těmto dotacím se nám podařilo zrealizovat množství rozvojových aktivit, které turistický portál Pardubického kraje vynesly v porovnání s ostatními regionálními portály na špici v uživatelské přívětivosti a použitelnosti,“ uvedl René Živný, radní Pardubického kraje zodpovědný za cestovní ruch, sport a informatiku.
Obsah portálu, který provozuje Pardubický kraj, je pravidelně aktualizován a doplňován poskytovateli služeb v oblasti cestovního ruchu a turistickými informačními centry. „Jejich podíl na současném stavu portálu je nezpochybnitelný. Především jim patří velký dík za každodenní vkládání příspěvků, kontrolu správnosti údajů i systematickou propagaci turistického portálu,“ doplnil.
Turistický portál Pardubického kraje funguje celkem v devíti plnohodnotných jazykových mutacích a oslovuje tak velmi širokou veřejnost nejen u nás, ale i v zahraničí. Svoji nabídku cílí na návštěvníky prostřednictvím webových stránek, v rámci sociální sítě Facebook a také prostřednictvím mobilní webové aplikace m.vychodni-cechy.info. Za svoji historii získal turistický portál rovněž několik ocenění, a to jak od laické, tak i odborné veřejnosti. „Je vidět, že lidé pohybující se v cestovním ruchu oceňují způsob, jakým vytváříme informační systém na turistickém portálu. Myslím si, že poskytuje návštěvníkům velmi dobré uživatelské prostředí a že se jeho vliv bude postupně zvyšovat,“ konstatoval radní Živný.
„I v blízké budoucnosti se budeme zaměřovat jak na zkvalitňování funkcionalit turistického portálu, tak i na jeho propagaci pomocí marketingových kampaní. Nově je oficiální turistický portál Pardubického kraje propagován například skrze vysílání reklamních sponzorských odkazů před cestovatelskými pořady na regionální televizní stanici V1,“ podotkl René Živný.