ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Linka důvěry v Ústí nad Orlicí pomáhá lidem nejen z Pardubického kraje od roku 1996. Za tu dobu řešila možná i více než čtyřicet tisíc telefonátů.
“Linka důvěry, dobrý den.” Takovýto pozdrav slýchají ti, kteří se rozhodnou svěřit se se svým problémem nezaujaté osobě. Lidé v tíživých situacích nejen z Pardubického kraje, ale i z celé České republiky, se obrací na orlickoústeckou linku již dvacet jedna let. Tam průměrně uskuteční 2000 hovorů ročně. Přitom volají ve stejné míře děti, dospělí i senioři. Hledají pomoc v prvních krizových situacích. Nejčastěji se na linku důvěry obrací s partnerskými problémy, problémy mezi rodičem a dítětem, při sebevražedných úvahách nebo při finanční tísni.
Pracovník Linky důvěry s volajícím promluví o situaci, ve které se ocitl a společně proberou možnosti řešení problému.
Tato anonymní telefonická služba, je zpoplatněna běžným telefonním tarifem. Funguje nonstop dvacet čtyři hodin denně, včetně víkendů i svátků. Může pomáhat díky podpoře Krajského úřadu Pardubického kraje, Magistrátu města Pardubice a regionálních městských a obecních úřadů.
Zajímavé přitom je, že po zavěšení telefonu už není možné zavolat zpět. Pracovník Linky důvěry nezjistí, zda jeho rada pomohla.
Postupně se vyvinula spolupráce této linky s integrovaným záchranným systémem, i s rychlou záchrannou službou. Od jejího spuštění v roce 1996 se na ni obrátilo více jak čtyřicet tisíc lidí.