ČESKÁ TŘEBOVÁ – Od neděle 9. prosince nám to opět jezdí jinak. Při zběžném pohledu do jízdního řádu pro osobní dopravu zjišťujeme, že v něm nenastaly žádné radikální změny. Na Českotřebovsku, Svitavsku i Lanškrounsku zůstaly dopravní modely i počty vlaků přibližně stejné, pouze byly dopilovány některé přípojové vazby, takže odjezdy a příjezdy se liší v minutách.
Zásadní proměnou prošel model dopravy na Lanškroun, od nynějška zajišťovaný novým vozidlem za spolufinancování z evropských fondů. Zkracuje přepravní dobu mezi Českou Třebovou a Lanškrounem zhruba na sedmnáct minut. Zachováno u většiny spojů zůstalo i tzv. taktování neboli odjezd vlaků v hodinových či dvouhodinových intervalech, vždy ve stejnou minutu. Dobrou zprávou pro cestující je také posílení osobní přepravy ve směru na Svitavy soupravou Regionova. Kdo doufal v posílení rychlíkových spojů, bude zklamán.
V České Třebové ani Ústí nad Orlicí jich více zastavovat nebude. S novým jízdním řádem vstoupil na českou železnici další soukromý dopravce. Ani v České Třebové, ani v Ústí nad Orlicí ale do žádného z nich nepřistoupíme. I když se vedení obou měst hodně snažilo, zastávku v Regiojetu v obou městech ani Leo Expresu v České Třebové se pro prosincové změny vyjednat nepodařilo. Stejně jako na železnici přinesla změna jízdního řádu úpravy také do autobusové přepravy. Ty od minulého roku v kraji zajišťuje společnost OREDO. Podle jednatele Jiřího Krále se změny týkají rušení nevyužívaných svátečních spojů a cestujících by se dotknout neměly. Podstatnější změny v autobusových jízdních řádech se podle OREDA v návaznosti na železnici chystají až na červen příštího roku.