PRAHA – Již pětiletá tradice společné prezentace Pardubického a Královéhradeckého kraje na veletrzích cestovního ruchu pokračuje i v letošním roce. Pod značkou Východní Čechy oba kraje na veletrhu Holiday World v Praze prezentují hrady a zámky obou regionů. Zahájení veletrhu se jako již tradičně zúčastnili oba hejtmani Martin Netolický a Jiří Štěpán společně s krajským radním Královéhradeckého kraje pro oblast cestovního ruchu Pavlem Hečkem.
„Každoročně hledáme společná témata v cestovním ruchu, která rezonují v obou krajích. V minulých letech to byla například vojenská historie, loutkářství, cykloturistika či oslava 100 let vzniku republiky. Pro rok 2020 chceme přiblížit návštěvníkům veletrhů a potencionálním klientům východočeské hrady a zámky. Historických památek je v našem regionu velké množství, většinou ve velmi dobrém stavu a s výbornou nabídkou služeb pro turisty. U nás na území Pardubického kraje prochází několik památek významnou rekonstrukcí, ať se jedná o náš pardubický zámek, hrad Kunětická hora či zámek ve Slatiňanech. Po dokončení těchto úprav bude úroveň služeb pro turisty opět vyšší včetně nových prohlídkových okruhů,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Hrady a zámky jsou i hlavním marketingovým tématem tohoto roku národní centrály cestovního ruchu CzechTourism. „Již nyní ve spolupráci s touto agenturou připravujeme poznávací cesty pro novináře ze zahraničí na toto téma. Press tripy a cesty influencerů jsou efektivním marketingovým nástrojem pro propagaci destinace a přistupujeme k nim stále častěji,“ sdělila ředitelka Destinační společnosti Východní Čechy Alena Horáková.
Letošní společná expozice je navržena v duchu zámecké komnaty. Doprovodný program pro veřejnost je koncipován tak, aby se zabavily i děti, které budou například moci s princeznou navlékat korálky, vyfotit se s korunkou na hlavě či soutěžit v kvízu o ceny.
Na expozici jsou přítomny všechny turistické oblasti Pardubického kraje se svými aktuálními nabídkami pro rok 2020 i v dalších oblastech cestovního ruchu jako například cykloturistika, turistika, významné akce, ubytovací a stravovací služby atd. Návštěvník si může odnést i nové propagační materiály či mapy.