PARDUBICKÝ KRAJ – Portál VychodniCechy.info je oficiální webovou turistickou prezentací Pardubického kraje. Podle radního Pardubického kraje zodpovědného za cestovní ruch a sport René Živného to je dokonce nejdůležitější marketingový nástroj při propagaci regionu. Jeho kvalit si ciní nejen uživatelé, ale také odborníci. Ocenění získal naposledy ve čtvrtek, kdy začal veletrh Regiontour v Brně.
„Od svého spuštění v roce 2006 portál změnil již několikrát svůj design, zkvalitnil a rozšířil funkcionality, znásobil databanku informací a přidal profil na sociální síti Facebook. Od posledního redesignu (2017), jehož součástí byla i responzivita a změna navigace je portál pozitivně hodnocen za poutavý vizuál i uživatelskou přívětivost. Tvorba a rozvoj portálu je tak kontinuální proces, který pravděpodobně nebude nikdy hotov, stále na něm pracujeme,“ řekl René Živný.
Největší devizou portálu je bohatý a aktuální obsah, který je propojen s dalšími informačními systémy a spravován nejen turistickými informačními centry, ale také samotnými provozovateli objektů, poskytovateli služeb a pořadateli akcí. Zaujme i svými devíti jazykovými mutacemi, má integrovaný mapový portál a plánovač výletů i na více dní. Součástí je i velké množství turistických programů, které jsou na webu uspořádány podle cílových skupin a tematického zaměření. Nechybí ani bohatá videogalerie včetně virtuálních prohlídek zajímavých turistických cílů.
Databáze portálu čítá více jak patnáct tisíc objektů a prezentuje během roku stejný počet akcí.
„Portál se dlouhodobě umisťuje na prvních pozicích v soutěžích hodnotících turistické webové prezentace. Aktuální je třetí místo v rámci soutěže Velká cestovního ruchu 2019/2020 v kategorii Nejlepší elektronický projekt,“ informoval René Živný.
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašují vydavatelství COT media společně se společností Veletrhy Brno. Předání cen se uskutečnilo včera v první den veletrhu Regiontour v Brně.
Portál nabízí několik přístupů k hledané informaci (menu, fulltext nebo informační boxy). Novinkou je funkce navigátora „Viki“, který simuluje chatbota. Na rozdíl od chatbota však nerozpoznává dotazy od návštěvníků, ale sám aktivně nabízí možnosti, které návštěvník může hledat. Při stanovení těchto nabídek byly zohledněny statistiky Google Analytics, aby bylo pokryto maximum hledaných informací od návštěvníků. Při výběru některé z nabídek pak Viki pokládá upřesňující dotazy, např. na místo, datum apod., tak, aby na konci dialogu s návštěvníkem byl Viki schopen zobrazit konkrétní stránku portálu. „Informační a komunikační technologie se rychle rozvíjí a tak jistě nebude tato novinka poslední na dlouhou dobu,“ doplnil René Živný.