PRAHA – Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou a starosty Svitav a České Třebové Davidem Šimkem a Zdeňkem Řehákem. Tématem byly mimo jiné investice této státní organizace v regionu včetně modernizace uzlu Česká Třebová či stavu tratí 024 a 025.
„Vzhledem k našim rozvojovým aktivitám na tratích 024 a 025 je důležité, abychom znali záměry Správy železnic v této lokalitě. Například na trati 024 řešíme dva za sebou následující železniční přejezdy, které výrazným způsobem omezují traťovou rychlost v Králíkách. Společně s panem ředitelem jsme se domluvili, že budeme toto téma dále rozvíjet, a to včetně možnosti realizace pilotního projektu na bezdrátovou komunikaci hnacího vozu se zabezpečovacím zařízením,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který ředitele Svobodu informoval i o rozšíření provozu na trati 025. „Také v letošním roce plánujeme, že by vlaky na trati 025 mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi jezdily v období letních prázdnin kromě víkendů i v týdnu. V loňském roce se nám tento provoz osvědčil, a proto chceme i letos turistům nabídnout rozšíření způsobů přepravy v této vyhledávané lokalitě. Dílčím problémem jsou v tuto chvíli technické stavy dvou mostů, kvůli kterým je zde nyní snížena traťová rychlost,“ řekl hejtman Netolický.
Řeč byla také o přípravách na modernizaci železničního uzlu Česká Třebová, což je téma, které zajímalo především starostu města Zdeňka Řeháka. „Modernizace železničního uzlu Česká Třebová je samozřejmě tématem a předmětem diskusí v našem městě, a proto mne zajímá aktuální stav příprav a výhled zahájení této investice přesahující 10 miliard korun. Řeší se také protihlukové stěny, jejich vzhled, ale také výška. S panem ředitelem jsme se domluvili na setkání s pověřenými pracovníky, kteří by nás, jako nové vedení města, o všem potřebném informovali tak, abychom mohli dále předávat tyto informace našim občanům,“ řekl Zdeněk Řehák.
Starostu Svitav a poslance Davida Šimka zajímala možnost modernizace svitavského nádraží, které v tuto chvíli již neodpovídá současným nárokům na cestování. „V roce 2019 jsme dokončili modernizaci prostoru před nádražím, ze kterého se stal moderní přestupní terminál. Nyní řešíme rekonstrukci samotné nádražní budovy včetně zajištění bezbariérovosti, což je v tuto chvíli velký problém. Jsem rád, že pan ředitel tento problém vnímá a v první polovině letošního roku dojde k demolici starých budov. Na druhou stranu jsme vzhledem k pokročilému stádiu příprav dalších velkých projektů Správy železnic realisté. Nicméně je potřeba na stav našeho nádraží upozornit,“ řekl starosta Šimek.