PARDUBICKÝ KRAJ – V létě minulého roku podepsal Pardubický kraj s Ministerstvem dopravy memorandum o vzájemné spolupráci při přípravě a realizaci dálnice D35 v celé délce trasy po území Pardubického kraje a souvisejících investic na silniční síť. Toto memorandum garantuje kraji státní prostředky ve výši 2,7 miliardy korun. Pro pravidelné vyhodnocování postupu prací se schází Řídící výbor, který tvoří hejtman Martin Netolický a jeho dva náměstci spolu se zástupci Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Výstavbu přivaděčů k dálnici D35 totiž patří mezi jednu z priorit kraje a v tuto chvíli jde jejich příprava dle harmonogramu.
„Osobně s kolegy dohlížíme na to, aby v rámci žádné ze silničních staveb v regionu, ať se jedná přímo o krajské investice, evropské fondy či přivaděče nedocházelo ke zbytečným průtahům, které by pak mohly mít vliv na realizaci stavby. Naším cílem je, aby přivaděče byly skutečně hotové minimálně ve stejném období, jako bude hotový úsek D35 Časy – Ostrov. Jedná se o osm úseků, a to jak na Pardubicku, tak u Vysokého Mýta, Českých Libchav, Žamberka, Litomyšle a České Třebové,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že se kraj v některých případech musí vyrovnat se složitými majetkoprávními vztahy, což vyžaduje opravdu velké úsilí pracovníku krajského úřadu.
Hejtman se zároveň detailně informoval o stavu příprav přeložky silnice, která by měla ulevit obci Zminný a napojit se na budovaný obchvat Dašic. „Tato komunikace není v tuto chvíli logicky zanesena do Zásad územního rozvoje Pardubického kraje, jelikož jejich poslední aktualizace byla vydána v roce 2014 a myšlenka tohoto řešení silnice vznikla již po uzavření ZUR PK. Jakmile jsme měli garantované finanční prostředky od státu v rámci memoranda, ihned jsme zahájili všechny potřebné přípravy. Nyní se připravuje další aktualizace ZÚR PK a v polovině roku 2019 by měl být odevzdán návrh aktualizace k zahájení veřejného projednání,“ řekl hejtman. „Z našeho pohledu nedochází v současné době k žádnému zdržení, jelikož toto řešení silnice není plánováno v řádu desítek let, ale je staré přibližně dva roky. Obecně řečeno je termín uvedení D35 v úseku Časy – Ostrov do provozu stanoven na necelé čtyři roky od předání staveniště, k čemuž došlo minulý týden. Z našeho pohledu jdou tedy přípravy dle plánu,“ doplnil hejtman Netolický.
Stav přípravy projektů zahrnutých do memoranda Ministerstva dopravy a Pardubického kraje
Přeložka silnice II/298 mezi mimoúrovňovou křižovatkou Rokytno na D35 a dnešní I/35
Územní rozhodnutí nabyde právní moci 31. ledna 2019. Obdržení pravomocného stavebního povolení se očekává 15. července 2019. Výběr zhotovitele stavby by měl být dokončen do konce roku 2019 tak, aby zahájení stavby proběhlo na jaře 2020 s ukončením v prosinci 2021.
Přeložka silnice II/322 kolem Dašic
Územní rozhodnutí nabylo právní moci 11. dubna 2018. Podání žádosti o stavební povolení je stanoveno do 15. prosince. Pravomocné stavební povolení se očekává 28. února 2019 se zahájením stavby v červenci téhož roku. Dokončení je předpokládáno v září 2021.
Přeložka silnice II/322 v úseku Černá za Bory – Dašice
Na počátku roku 2018 schválilo pardubické zastupitelstvo pořízení změn územního plánu Pardubic a Hostovic. Ve druhém čtvrtletí letošního roku byla Pardubickému kraji postoupena dopravní studie přeložky silnice II/322, v červnu 2018 zastupitelstvo Pardubického kraje schválilo pořízení změn ZÚR, na základě toho byl vybrán zhotovitel, který má zpracovat čistopis k veřejnému projednání do června 2019. V průběhu roku 2018 navíc na trase probíhaly průzkumné práce s cílem monitorování výskytu vegetace a živočichů. Po vyjasnění trasování silnice je možné vzhledem ke schválení projektového záměru centrální komisí Ministerstva dopravy vypsat výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace ve stupni dokumentace k územnímu rozhodnutí. Na leden 2019 je plánováno projednání trasy s občany Zminného a Dašic.
Modernizace silnice II/358 mezi Českou Třebovou a Litomyšlí
V tuto chvíli je zpracovaná projektová dokumentace ve stupni pro stavební povolení s podáním žádosti na vydání stavebního povolení v intravilánu města Česká Třebová. Je podána žádost k projednání projektového záměru v Centrální komisi Ministerstva dopravy a zároveň probíhá příprava výběrového řízení na zhotovitele stavby. V roce 2019 se předpokládá realizace úseku silnice II/358 v intravilánu města Česká Třebová (od křižovatky I/14 až po železniční podjezd).
Modernizace silnice II/360 mezi Ústím nad Orlicí a Litomyšlí
Stavba se nachází ve stádiu zpracování a projednání projektové dokumentace ve stupni pro stavební povolení. Byla schválena rentabilita projektu a je zpracováván projektový záměr. Termín realizace je závislý na dalších investicích kraje z prostředků Integrovaného regionálního operačního programu, jelikož silnice slouží v některých úsecích jako objízdná trasa.
Modernizace silnice II/312 Choceň – České Libchavy
V rámci této stavby probíhá revize a aktualizace projektové dokumentace ve stupni pro územní řízení, která by měla zohlednit plánovaný obchvat obce Mostek.
Modernizace silnice II/312 České Libchavy – Žamberk
Stavba se nachází ve stádiu zpracování a projednání projektové dokumentace ve stupni pro stavební povolení. Zároveň je zpracováván projektový záměr včetně rentability.
Napojení silnice II/312 na D35 MÚK Vysoké Mýto – západ
V tuto chvíli se nachází ve fázi zpracování a projednání studie proveditelnosti. V Centrální komisi Ministerstva dopravy byl schválen projektový záměr včetně rentability. S městem Choceň se řeší soulad s územně plánovací dokumentací.