PARDUBICKÝ KRAJ – Při příležitosti podpisu memoranda mezi Ministerstvem dopravy a Pardubickým krajem ve věci přivaděčů k dálnici D35, jednali hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a náměstek Michal Kortyš s ministrem dopravy Danem Ťokem o zničené silnici v blízkosti logistického centra v České Třebové. Již v minulosti totiž kraj jednal s ministerstvem o možné finanční spoluúčasti státu prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Ta je však nyní dle ministra dopravy ohrožena.
„Původní odhad rekonstrukce v celé trase sedmi kilometrů činil bezprostředně po březnovém propadu zdevastované komunikace 40 milionů korun. Po zpřesnění se nyní dostáváme na částku o 20 milionů korun vyšší. Požádali jsme proto o spoluúčast investora, tedy společnost Metrans a město Česká Třebová, které od počátku vytvářelo podmínky pro vykoupení pozemků pod logistickým centrem,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Na jarním jednání jsme se s ministerstvem dohodli také na možnosti navýšení dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, která byla využita na spolufinancování projektu úpravy průjezdného profilu pod železniční tratí a komunikací v okolí. Jednalo se o částku 43 milionů korun, který mohla být navýšena na 79 milionů. Vzhledem k tomu, že finance byly uvolněny na základě usnesení vlády, bylo by nutné jeho revokování, což je v souvislosti s blížícími se parlamentními volbami vysoce nepravděpodobné. Pan ministr nás však ujistil, že budeme i nadále společně hledat cestu, aby mohla být nezbytná rekonstrukce zahájena ihned po dokončení stavby pod železniční tratí,“ sdělil hejtman Netolický s tím, že zahájení rekonstrukce by mohlo být naplánováno na jarní měsíce příštího roku. Samotné zkapacitnění průjezdů pod železniční tratí, na kterém se kraj od počátku finančně podílí, by mělo být hotové v listopadu tohoto roku.
Kamionům vjezd zakázán
Po dokončení rekonstrukce průjezdného profilu pod železniční tratí a dokončení rekonstrukce zničené silnice přes Semanín se předpokládá, že kamionové dopravě nad 3,5 tuny bude průjezd zapovězen. „Předpokládáme umístění zákazových značek pro těžká vozidla, které máme nyní například mezi Litomyšlí a Českou Třebovou. Dalším opatřením je vysokorychlostní vážení kamionů, čímž bychom zabránili tomu, že si kamiony například ve večerních hodinách budou zkracovat cestu do logistického terminálu právě přes Semanín,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Pokud nenajdeme všechny finanční prostředky na rekonstrukci silnice, zvažujeme také zúžení jejího profilu na 4 metry s výhybnami tak, aby mohla být využívána zejména pro osobní vozidla a cyklisty,“ dodal Kortyš.