PARDUBICE – Zástupci Pardubického kraje diskutovali s dopravními experty, zástupci Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), ale také Českých drah (ČD) s cílem nalézt optimální společný postup při tvorbě systému regionální železniční dopravy. Diskutovalo se například o výstavbě uzlů Pardubice a Česká Třebová, modernizaci trati na Hradec Králové či modernizaci tratí z Chocně na Ústí nad Orlicí a Litomyšl.
„Tato setkání mají zcela jistě smysl, avšak chybí mi v tomto formátu zástupci oddělení dopravní obslužnosti Ministerstva dopravy, kteří jsou často poté těmi, kdo naše záměry odmítají. Rádi bychom měli ucelené stanovisko, jak stát nahlíží na podporu regionální železniční dopravy. Jsme si vědomi toho, že jako kraj podporujeme regionální železniční dopravu proti současným tendencím,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který se jednání účastnil společně s náměstkem pro dopravu Jaromírem Duškem.
Uzel Pardubice v několika etapách
V případě přestavby železničního uzlu Pardubice se předpokládá zahájení první etapy stavby v polovině roku 2018. V rámci první etapy stavby by mělo dojít k prodloužení podchodu pod nádražím směrem na sídliště Dukla či vybudování pátého nástupiště. Dále je počítáno s takzvanou Medlešickou či Ostřešanskou spojkou směrem na Chrudim.
Zastávku na Parníku v České Třebové chceme, shodli se přítomní
I přes původní plány, které nepočítaly s vybudováním zastávky Česká Třebová – Parník, se přítomní shodli, že tato železniční stanice rozšíří počty cestujících, kteří v současné době musí využívat autobusovou dopravu. „Ujasnili jsme si také další postup v případě překladiště společnosti Metrans a dalších návazných investic v oblasti tří mostů směrem na Semanín,“ sdělil Netolický.
Modernizace tratí z Chocně do Ústí nad Orlicí a Litomyšle
Plány SŽDC počítají s modernizací tratí z Chocně do Ústí nad Orlicí se zahájením v roce 2019 a Litomyšle, přičemž se jedná a možnosti omezení množství železničních přejezdů ve Vysokém Mýtě, čímž by se mohla zvýšit traťová rychlost.