ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Nová nádražní budova v Ústí nad Orlicí je stále ještě ve zkušebním provozu. Probíhá testování všeho od osobní dopravy až po informační panely s časy odjezdů jednotlivých vlaků. „Já budovu nádraží vnímám neustále ještě jako stavbu, protože stavební práce nejsou dokončeny. Vím, že investor po dohodě s dodavatelem prodloužil termín dokončení do konce srpna letošního roku,“ řekl starosta Petr Hájek. Objevil se totiž nečekaný problém, část prvního a druhého nástupiště si i s přilehlými kolejemi nepatrně sesedá. „A to z důvodu, který nám potvrdil dodatečný geologický průzkum, vlastně nějaké nekonsolidace původního Pernerova násypu, protože jsme přeložili koleje míst, kde koleje předtím nebyly,“ uvedl hlavní stavbyvedoucí Jaroslav Strnad. Poté, co se vypracují projekčních práce a dokončí se geologický průzkum, by mělo zpevňování podkladu kolejí trvat do letošního srpna. Práce pravděpodobně způsobí asi měsíční výluky na každém nástupišti. Momentálně se ale stavebníci zabývají jinou prací, od nádraží se přesunuli k soutoku Tiché Orlice a Třebovky. Úprava řek souvisí s demolicí starého železničního mostu. K té se přistoupilo z toho důvodu, že most už po odklonění tratě nebyl zapotřebí. Tichá Orlice zůstane v toku, ve kterém byla. V místech původního mostu dostane koryto nový tvar. Řeka Třebovka se překládá o přibližně 10 až 15 metrů směrem k Ústí. Úprava vodních toků by měla být dokončena do 30. června.