ORLICKOÚSTECKO – Zima se nezadržitelně blíží a s ní i úklid a údržba silnic a cest. Jak jsou na letošní sněhovou nadílku připraveny společnosti, které se s ní budou vypořádávat, jsme zjišťovali s kamerou. Začali jsme u krajských silničářů, kteří hlásí jednu novinku.
Správa a údržba silnic Pardubického kraje, jak již název napovídá, se stará především o silnice krajské, tedy druhých a třetích tříd. Do nedávna prováděla ale i údržbu tzv. jedniček, to se ale změnilo. “Od 30. 9. byla ukončena smlouva mezi námi a Ministerstvem Dopravy nebo Ředitelstvím silnic a dálnic, takže neprovádíme údržbu prvních tříd, což znamená I/14 v tomto úseku a údržbu, jak letní tak zimní zabezpečuje jiná společnost,” řekl vedoucí provozního oddělení SÚS Ústí nad Orlicí Luboš Marek.
Přímo v Ústí nad Orlicí a spádových obcích se o úklid v zimních měsících bude opět starat městská společnost Tepvos. “Jako každý rok jsme standardně začátkem listopadu připravený na nadcházející zimu, tzn., máme nakoupený inertní materiál na posyp, tj. písek popř. drť a částečně i sůl,” sdělil Petr Hovádek, ředitel divize služeb, TEPVOS, spol. s r.o.
Strojů budou mít pracovnici v Ústí nad Orlicí v letošní zimě stejně, práce ale budou mít o něco více. “Oproti loňsku došlo k rozšíření udržovaných chodníků, cirka o 2,5 km, z nichž většina je teda udržovaná ručně,” sdělil Petr Hovádek, ředitel divize služeb, TEPVOS, spol. s r.o.
Dostatek materiálu potřebného k zimní údržbě hlásí i Eko – Bi z České Třebové. Do českotřebovských ulic je prý připravena vyjet i nejrůznější technika.
V Lanškrouně budou mít letos Technické služby po loňských potížích s úklidem sněhu k dispozici více techniky. “Oproti loňskému roku jsme posílili o jeden pracovní stroj, převážně se orientuje na posyb a prohrnování na chodnících tudíž, oproti loňskému roku, kdy byli největší problémy a nezvládali jsme to, tak máme navíc jeden pracovní stroj,” řekl Vítězslav Lux, jednatel lanškrounských Technických služeb.
Scházet by v následujících zimních měsících neměl ani posypový materiál. Jaká bude zima, zda mírná, nebo tuhá zatím nikdo pochopitelně neví, silničáře by ale zaskočit neměla.